Underhållsavtal
Elbilsladdare är något som bara ska fungera. Smarta laddboxar tillför massor av nyttiga funktioner som att till exempel lastbalansera effekten mot husets övriga förbrukning och schemastyrning för att styra laddning till de tyder på dygnet då elen kostar mindre. Varje funktion, hur underbar den än är, blir ytterligare en sak som kan gå sönder eller behövas underhållas på ena eller andra sättet.
Vi utför felsökning, service, reparation och underhåll av laddboxar från Charge Amps, easee och Tesla. Det kan vara allt från att den inte fungerar som du vill eller att den kanske inte fungerar alls. Vi reparerar och byter ut de delar som är trasiga och uppdaterar mjukvaran till den senaste. Mot löpande debitering eller kostnadsfritt inkluderat i en underhållsförsäkring.
Med vår underhållsförsäkring får du både fysiskt och virtuellt underhåll samt en trygghetsförsäkring. Service, försäkring och underhåll i ett vackert paket helt enkelt. Avtalet startas endast i samband med installation av en ny laddare och löper en månad i taget så länge som du önskar. Du kan nedgraderat eller avsluta avtalet med en månads varsel.
Basavtal
- Fjärrsupport
- Mailsupport
- Felsökning fjärrledes
- Ändringar fjärdedels
- Telefonsupport kl 9-15
- Arbetstid debiteras löpande
Serviceavtal
Allt i basavtal +- Arbetstid fjärrledes ingår
- Prioriterad kund
Trygghetsavtal
Basavtal + Serviceavtal +- Återköp 5 000 kr
- Responstid fjärrledes <1 dag
- Responstid på plats <5 dagar
- Förevig produktgaranti inklusive arbetstid
- Hjälp och stöd fjärrledes för alla användare
- Låneladdare
- Arbetstid på plats ingår
- Ordinarie pris 199 kr/mån
Fjärrsupport
Vi sparar en direktlänk till din laddare för att kunna supportera dig fjärrledes över internet. Mjukvara uppdateras både för utökad funktion eller felrättningar (buggar)
Mailsupport
Du kan maila oss dygnet runt om laddaren inte fungerar som den ska.
Felsökning, fjärrledes
Vi analyserar loggar, dina senaste laddsessioner och går igenom alla inställningar för att leta efter fel och åtgärda dem.
Telefonsupport
Även om du kan göra de flesta inställningar själv i laddaren så kan du kontakta oss så gör vi dem åt dig.
Arbetstid fjärrledes ingår
Allt som vi kan göra åt er i Basavtalet fjärrledes ingår utan debitering
Prioriterad kund
Alla kunder är viktiga, men som prioriterad kund så kommer du före i kön och får alldeles extra uppmärksamhet och prioritet.
Hjälp och stöd fjärrledes för alla användare
Låneladdare
Återköp 5 000 kr
När du vill byta ut din laddare så köper vi tillbaka din gamla fungerande laddare för 5 000 kr.
Arbete fjärrledes påbörjas inom en arbetsdag.
Arbete på plats påbörjas inom fem arbetsdagar.
Förevig produktgaranti inklusive arbetstid
Om laddaren någonsin slutar fungera pga fabrikationsfel eller installationsfel så återställer vi dess funktion genom reparation eller utbyte av enhetern.
Villkor
För att vi ska kunna ge frjärrsupport krävs att vi har tillgång till laddaren över internet. Du som kund ansvarar för att den är ansluten till internet.
Responstid räknas arbetsdagar, normalt måndag-fredag kl 9-15 samt endast om laddaren inte kan ladda någon bil alls.
Garantin gäller både hårdvara och installation. Gäller ej handhavandefel eller skadegörelse. Utbytesenheter ska ha motsvarande funktion. Behöver ej vara fabriksny eller av samma modell.
Vid återköp av laddare skall den vara fullt fungerande, ev. reparation för att återställa funktion dras av från priset på återköp. Krävs att du köper ny laddare av oss.
Arbetstid på plats gäller garanti, dvs inte handhavandefel eller skadegörelse.
Joursupport gäller driftstopp. Alltså att laddaren inte laddar någon bil alls. Andra ärenden debiteras löpande.
Låneladdare har basfunktionalitet. Alltså 11kW laddning (3x16A) och behöver inte fungera på samma sätt som din egan laddare.
Avtalet gäller per laddare.